Blog

wróc do strony głównej

Jak przygotować odporność na zimę?

Jak przygotować odporność na zimę?

Jesień jest porą roku, która ucieka nam zdecydowanie najszybciej. We wrześniu czujemy jeszcze powiew lata, październik to prawdziwa polska jesień, a w połowie listopada przychodzą do nas już pierwsze mroźniejsze dni i zaczynamy myśleć o końcówce roku. Grudzień to prawdziwe świąteczne szaleństwo, jarmarki, galerie handlowe, iluminacje i wyczekiwany przez nas przez cały rok świąteczny czas. Będąc w biegu, jedną nogą w jesiennym klimacie a drugą w przygotowaniach do świątecznego szaleństwa, zapominamy o tym, by przygotować nasz organizm na zimę.

Dobry czas na odporność

Pierwsze gwałtowne skoki temperatur, niespodziewane przymrozki, hulający wiatr to okres, w którym nasza odporność zostaje wystawiona na próbę. W tym krótkim okresie pomiędzy wyborem ozdób świątecznych a decyzją jaki, film obejrzeć w długi jesienny wieczór, warto pomyśleć o naszym zdrowiu a konkretniej o poprawie odporności. Budowanie odporności jest procesem, najważniejsze jest, by regularnie stosować się do zaleceń a efekty, będą trwalsze i skuteczniejsze.

Odporność do zjedzenia, nie do przejedzenia

W okresie zimowo-jesiennym nasza dieta ulega zmianie, jemy zdecydowanie mniej owoców i warzyw, a zastępujemy to bardziej kalorycznymi, tłustymi posiłkami. Taka zmiana wynika z błędnych przekonań, iż powinniśmy jeść bardziej obfite posiłki, by się rozgrzać. Takie stwierdzenia powtarzały nam nasze babcie, mamy, a jak się okazuje, więcej kalorii wcale nie znaczy lepiej dla naszego organizmu. W efekcie, zamiast wartości odżywczych i minerałów, dostarczamy pustych kalorii. W okresie jesiennym szczególnie powinniśmy się skupić na dostarczaniu jak największej ilości witamin. To właśnie witaminy pełnią funkcje obronne w walce z infekcjami.

Naturalna broń przeciw wirusom

Czy wszystkie witaminy są tak samo skuteczne w walce z wirusami? Otóż nie, są, które radzą sobie z tym nieco lepiej i skuteczniej od innych. Wyjątkowo waleczną witaminą jest witamina C. Czarna porzeczka, żurawina, czerwona porzeczka mają w sobie największe źródła tej witaminy. W Swigo, sok z serii Odporność łączy ze sobą wyżej wymienione owoce, dodając do tego owoce pigwowca i jabłko. To prawdziwa bomba witaminowa! Jeśli natomiast potrzebujemy płynnej przekąski, zamiennikiem dla soku odporność jest smoothie z tej samej serii.

Sen dla zdrowia

Żyjemy coraz szybciej, aktywniej, wydłużamy swój dzień. Z otoczenia padają znajome nam, stwierdzenia „szkoda czasu na sen” lub „kiedyś się wyśpię”. Jest to kolejny błąd, który popełniamy. Chcąc żyć aktywnie, szybko zapominamy o tym, że sen ma fundamentalne znaczenie dla naszego zdrowia. Podczas snu organizm się regeneruje, odpoczywa i zbiera siły. Przemęczony jest podatniejszy na infekcje i wszelkie choroby.

Hart nie tylko ducha, ale i ciała

Hartowanie ciała polega na przyzwyczajaniu organizmu do niedogodnych warunków atmosferycznych, zwłaszcza niskich temperatur. Dobrym sposobem na hartowanie organizmu w domowym zaciszu jest je naprzemienny prysznic. Najpierw ciało polewamy ciepłą wodą (20-30 sekund), a potem chłodną (2-3 sekundy). Różnice temperatur trzeba zwiększać stopniowo i zawsze kończyć zabieg wodą o temperaturze ciała.Taki zabieg pozwoli organizmowi na stopniowe i rozsądne oswajanie go z niskim temperaturami.

Słoneczna odporność

Naturalnym źródłem witaminy D są promienie słoneczne. Jednak położenie geograficzne Polski, sprawia, iż w okresie jesiennym oraz zimowym nasłonecznienie jest niewielkie. Tu na ratunek przychodzi nam witamina D zawarta w tabletkach. Niedobór witaminy D w organizmie sprawia, że jesteśmy bardziej podatni na różne infekcje. Taka zależność wynika z faktu, iż obecność witaminy słonecznej wpływa bezpośrednio na aktywność limfocytów i sprawia, że lepiej radzą sobie z różnymi patogenami.

Pamiętajmy o tym, że budowanie odporności jest procesem i nie wydarzy się z dnia na dzień, jednak regularne stosowanie się powyższych zaleceń pomoże Wam zauważyć efekty! Jeśli szukasz naturalnego sposobu na wzmocnienie odporności na zimę, zajrzyj do naszego konfiguratora, który podpowie Ci, który sok Swigo wybrać.

 

Redakcja

TEN ARTYKUŁ MA WYŁĄCZONE KOMENTARZE

Przeczytaj więcej artykułów

25 listopada 2020

Jak przygotować odporność na zimę?

Jak przygotować odporność na zimę?

16 listopada 2020

Detox - sposób na wzmocnienie odporności na jesień

Detox - sposób na wzmocnienie odporności na jesień